Kontenery biurowe nowe czy używane? Pomoc w wyborze przestrzeni biurowej
Kontenery biurowe elastyczna przestrzeń dla biznesu
Współczesne potrzeby lokalowe cechuje rosnące zapotrzebowanie na elastyczne i akceptowalne kosztowo rozwiązania, które możemy szybko i sprawnie adaptować do naszego biznesu. Odpowiedzią są kontenery biurowe, których popularność stale rośnie Stają się one nie tylko tymczasowym zapleczem biurowo – socjalnym na placu budowy, ale również biurami sprzedaży, eleganckimi pawilonami handlowymi czy niewymagającymi specjalnych udogodnień, gdzie liczy się porostu tylko przydatność – jest nim np. tzw. kontener na działkę. Modułowa konstrukcja połączona z mobilnością i krótkim czasem realizacji, są atrakcyjną alternatywą dla obiektów powstałych w oparciu o tradycyjne rozwiązania budowlane.
Zdarza się, że przedsiębiorcy zastanawiają się, czy wybrać nowy kontener, który wcześniej nie był użytkowany, czy może postawić na kontener używany, zapewne z bogatą historią używania w różnych warunkach i okolicznościach, gdzie jedynym argumentem za kupnem jest atrakcyjna, niska cena? Racjonalny wybór nie jest łatwy i wymaga wzięcia szeregu argumentów pod uwagę, zwłaszcza przeanalizowania naszych planów. Niska cena zakupu kontenera biurowego to tyko jeden argument, argument czysto ekonomiczny, który w wielu wypadkach nie jest najważniejszy, a czasami trzeba go wręcz wykluczyć i postawić na jakość. Przygotowany tekst jest próbą przekazania wiedzy, opartej na wieloletnim doświadczeniu w branży kontenerowej. Oczywiście nie wyczerpuje on problemu, nie rozwieje szeregu wątpliwości, ani tym bardziej nie podejmie decyzji – jest jedynie próbą uchwycenia najważniejszych argumentów.
Nowy kontener biurowy – jakość, świeżość, personalizacja i długie użytkowanie
Nowy kontener biurowy zakupiony w oddziale Mobilbox wiąże się z szeregiem korzyści, które przekładają się na jakość wykonania, estetyczny i nowoczesny wygląd oraz w razie potrzeby profesjonalny serwis czy dostęp do części zamiennych kontenera.
Idealny stan techniczny i estetyczny wygląd
Zakup nowego kontenera ogranicza nasze obawy dotyczące jego trwałości i komfortu użytkowania. Nowy kontener biurowy jest w idealnym stanie, pachnie wewnątrz nowością, jest wolny od śladów użytkowania, jak: porysowana wykładzina, podrapane ściany, wgniecione poszycie, przetarcia lakieru czy niewielkie, mnożące się miejsca korozji. Tak, to normalne ślady użytkowania, gdyż historia używanego kontenera biurowego tworzyła się na placu budowy, często w ciężkich warunkach. Należy podkreślić, że stan techniczny każdego używanego kontenera jest inny, indywidualny, wymagający przeprowadzenia osobistych oględzin. Lepiej nie kupować przysłowiowego kota w worku!
Jeżeli nastawiamy się na zakup modułu przeznaczonego na miejsce spotkań z klientami, gdzie będziemy chcieli stworzyć miejsce reprezentacyjne, nawet siedzibę naszej firmy, bądź biuro regionalne, to zrezygnujemy z zakupu kontenera używanego. Choćby ze względów estetycznych nie nadaje się on do szybkiego użytkowania. Na pewno wymaga prac adaptacyjnych, napraw i poprawy ogólnego wyglądu.
Twój projekt, Twoja konfiguracja
Nowy kontener biurowy możemy od podstaw zaprojektować, nadając mu oczekiwany wygląd, bez wchodzenia w kosztowne przeróbki, adaptacje czy naprawy. Producent pawilonów i kontenerów biurowych Mobilbox, oferuje różne możliwości w przygotowaniu wnętrza i układu pomieszczeń. Możemy od samego początku zaplanować wygląd, przestrzeń i rozkład pomieszczeń dla wskazanej liczby użytkowników i realizowanych zadań. Na etapie produkcji zapewniona jest możliwość wyboru zarówno materiałów izolacyjnych, dodatkowej instalacji czy wyposażenia. Podstawowy standard wyposażenia kontenera to grzejnik elektryczny, wentylacja, oświetlenie LED, gniazdka elektryczne, ogrzewanie, podłoga pokryta wykładziną PVC oraz ściany z płyt laminatowych. W ramach dodatkowego zamówienia, można zamontować szereg dodatków, których nie sposób wszystkich wymienić. Mogą to być dodatkowe instalacje, aneks kuchenny, klimatyzacja, zaplecze sanitarne, przeszklenia oraz wszelkie elementy dekoracyjne jak pergola, attyka, a nawet elegancki dach. Po dostarczeniu i zamontowaniu kontenera możemy go następnie wyposażyć w meble, biurka, regały, sprzęt AGD czy regały pod archiwum. Tu są dostępne dwie opcje: wynajem lub sprzedaż.
Nowy kontener – długoterminowa wartość
Inwestycja w nowy kontener biurowy to rozwiązanie zaplanowane na długie lata. Wysokiej jakości, nowe materiały, prawidłowe wykonanie, zapewniają wieloletnie, praktycznie bezawaryjne użytkowanie. Prawidłowo posadowiony i podpięty do mediów, właściwie użytkowany może służyć nawet 20 lat. W przeciwieństwie do kontenerów używanych, możemy przyjąć, że przeszedł on szczegółową kontrole jakości, która zmniejsza do minimum występowanie ukrytych wad. Oczywiście wszystko wpływa na niższe koszty użytkowania – brak napraw, częstych serwisów czy kosztownych remontów.
W przypadku nowego kontenera, wszystkie elementy kontenera są nowe i objęte gwarancją. To wszystko zapewnia nam bezawaryjne użytkowanie przez długi okres czasu.
Wada nowego kontenera – wyższy koszt zakupu
Z naszych doświadczeń wynika, ze dla wielu klientów problem jest wyższa cena nowego kontenera. Ceny nowych kontenerów biurowych zaczynają się od 21 000 PLN i rosną w zależności od konfiguracji i wyposażenia. Mogą dochodzić nawet do ponad 80 000 PLN netto.
Należy pamiętać, że przy analizowaniu ceny, robieniu wszelkich porównań kontenerów, należy analizować i porównać wszystkie parametry kontenera, i nie mylić zwykłego kontenera biurowego z pawilonem biurowym, który z reguły jest lepiej wyposażony.
Przykładem mogą być różnice w wykończeniu miedzy zwykłem kontenerem biurowym np. MB20H a pawilonem biurowym. Pawilon biurowy ma wyzszy standard i zawszę będzie droższy.
Używany kontener biurowy – rozwiązanie dla osób stawiających na niższą ceną i niższą jakość
Główną zaletą kontenera używanego jest niska cena. W oddziałach Mobilbox alternatywą wobec zakupu nowego modułu biurowego jest wybór kontenera używanego. Polecamy tę opcję klientom nie planującym używać kontenera do celów reprezentacyjnych, świadomie rezygnujących z jakości, biorących pod uwagę ewentualne naprawy. Pamiętajmy, że planując wieloletnie użytkowanie czy rozbudowę o kolejne moduły warto odwiedzić nasz oddział i porozmawiać ze specjalistą w znaczenie szerszym kontekście o planowanej inwestycji, nie tylko o cenie. Po prostu nie warto popełniać błędów mogących w przyszłości przełożyć się na wysokie koszty adaptacji, lub które nas ograniczą przy chęci rozbudowy obiektu o kolejne moduły. Używane kontenery mogą mieć niestandardowe wymiary kontenera.
Szybka dostępność i transport
Używane kontenery w naszych oddziałach są dostępne „od ręki”. Każdy oddział ma kontenery w różnym stanie technicznym, co za tym idzie w różnych cenach. Nasze oddziały pokrywają obsługą teren całej Polski. Jeżeli znajdziesz interesujący Cię używany kontener w jednym z naszych oddziałów, prostu się z nami skontaktuj lub przyjedź na oddział w godzinach od 8-16. Listę z adresami naszych oddziałów znajdziesz w zakładce Kontakt. Kontener dostępny „od ręki” możesz zakupić w tym samym dniu. Transport organizujesz sobie sam lub zlecasz go pracownikom oddziału. Wszelkich szczegółów dowiesz się od naszego handlowca. Szybka dostawa umożliwi Ci natychmiastowe rozpoczęcie zaplanowanego projektu. Pamiętaj – że zawsze w opcji masz usługę wynajmu kontenera.
Wady, ryzyka, stan techniczny, ukryte koszty
Zakup używanego kontenera to zawsze jest kompromis między ceną i jakością. Kontenery używane trafiają do sprzedaży najczęściej z usługi wynajmu, czyli tzw. „rentalu”. W trakcie wynajmu są użytkowane na budowach jako zaplecza biurowe. Tam, zawsze nabywają śladów użytkowania i drobnych uszkodzeń. Lista tych śladów może być bardzo długa – mogą to być np. wgniecenia, przetarcia lakieru, korozja, uszkodzenia drzwi i okien. W naszych oddziałach dbamy o kontenery będące w naszej flocie. Prowadzimy regularne przeglądy, co doceniają nasi klienci, postrzegają je jako zadbane i w dobrym stanie technicznym. Przed sprzedażą znamy ich uszkodzenia o których informujemy potencjalnych klientów. Każdy używany kontener wystawiony do sprzedania jest dostępny w oddziale i można go z naszym handlowcem obejrzeć.
W takcie spotkania można poruszyć kwestie jego stanu technicznego oraz potencjalnych kosztach napraw czy adaptacji do określonych celów. Zakres zmian i adaptacji możemy w naszym oddziale indywidualnie wycenić. Na tej podstawie łatwiej jest podjąć decyzję o zakupie i wybrać używany lub nowy kontener. Szczególną uwagę należy poświęcić sprawdzeniu czy kontener nie posiada wad konstrukcyjnych jak pęknięta czy wykrzywiona rama, uszkodzony dach, czy przegnita podłoga.
Mniejsza adaptacja używanego kontenera
Wszelkie gruntowne zmiany w używanym kontenerze niosą ze sobą wysokie koszty i stratę czasu. Dotyczy to przede wszystkim takich usług, jak wymiana ścian, podłogi czy dachu. W zakresie takich napraw mogą też być wymiany drzwi, okien czy instalacji. Zatem przy planowaniu zakupu kontenera należy przeliczyć wszystkie koszty napraw i zastanowić się czy nie będzie lepszym rozwiązaniem zakup nowego kontenera. i użytkowanie go przez długie lata
Analiza kosztów i strategia
Podjęcie optymalnej decyzji wymaga rzetelnej analizy porównawczej, uwzględniającej nie tylko koszty, ale także plany na przyszłość. Tabela zawiera istotne parametry do przemyślenia.
Tabela: Porównanie kluczowych parametrów – nowe vs. używane kontenery biurowe
Parametr | Nowy kontener | Używany kontener |
Koszt zakupu | 21 000 - 80 000 PLN netto | 17 000 – 25 000 PLN netto |
Stan techniczny | Idealny, bez śladów użytkowania | Różny stan, z naturalnymi śladami eksploatacji (wgniecenia, przetarcia, korozja itd. |
Personalizacja | Pełna swoboda projektowania wnętrza, instalacji i elewacji | Ograniczona adaptacja, duży nakład pracy |
Żywotność | 10-20 lat i więcej przy minimalnej konserwacji | Zależna od stanu początkowego, wymaga konserwacji i renowacji |
Czas realizacji | Szybki, dostępne od ręki lub z krótkim czasem produkcji | Szybki, dostępne od ręki w oddziałach |
Idealne zastosowanie | Długoterminowe projekty,biura sprzedaży, pawilony biurowe i handlowe | Projekty tymczasowe, zaplecze budowy, magazyn |
Ryzyko awarii | Minimalne – jest kompletnie nowy | Wyższe – wynika z naturalnego zużycia |
Wizerunek firmy | Pozytywny, profesjonalny | Może wymagać pracy (malowania) dla poprawy estetyki |
Koszty transportu
Do ceny zakupu trzeba doliczyć koszty transportu i montażu. Koszt transporty każdorazowo szacujemy indywidualnie, aby uzyskać precyzyjną i jak najkorzystniejsza dla klienta cenę
Trwałość, renowacja i długoterminowa wartość
Trwałość kontenera biurowego zależy od właściwego użytkowania, dokonywanych przeglądów i ewentualnych serwisów. Kontener wymaga regularnego mycia i oczyszczania np. zwalenia liści i śniegu z dachu, czyszczenia rynien spustowych. Wszystko po to, aby ograniczyć gromadzenie się wody i powstawaniu korozji.
Zaniedbanie prac porządkowych, nie naprawianie usterek ma wpływ na wartość kontenera. Usunięcie korozji i pokrycie oczyszczonej powierzchni właściwym lakierem, naprawa wgnieceń, regulacja okien i drzwi umożliwiają wieloletnie i tańsze użytkowanie.
Aspekty prawne i formalne
Podjęcie decyzji o zakupie kontenera wymaga uwzględnienia warunków prawnych dla obiektów tymczasowych. Ustawienie kontenera na okres nie dłuższy niż 180 dni zazwyczaj wymaga jedynie zgłoszenia w urzędzie gminy lub urzędzie miasta. Jeżeli kontener ma być użytkowany na stałe, z trwałym połączeniem z gruntem, podłączeniem do mediów, wymaga to już uzyskania pozwolenia na budowę i przedłożenia projektu budowlanego. Zalecamy, aby warunki postawiania kontenera sprawdzić w lokalnym urzędzie i uzyskać kompetentną informację.
Pod względem ekonomicznym lepszym rozwiązaniem dla projektów długoterminowych wydaje się zakup nowych kontenerów. Mamy pewność nie tylko co do jakości kontenera ale wymaganych przez prawo komponentów, jak materiały izolacyjne, ich grubość itp. Kontener używany to rozwiązanie na krótszy czas i rezygnację z wysokich standardów.
Kontenery biurowe – zastosowanie
Decyzja o zakupie należy dostosować do naszych potrzeb i planów biznesowych. Poniżej propozycje dla wybranych zastosowań i grup klientów.
Firmy budowlane
Zastosowanie: biuro budowy, zaplecze socjalne, szatnie, magazyny.
Rekomendacja: użytkowanie podczas realizacji inwestycji budowlanej nie wymaga zakupu drogiego kontenera. Wystarczy zakup dobrej jakości taniego, dostępnego od ręki kontenera używanego lub nowego. Wszystko zależy od stanu kontenera używanego. Niższa cena obniża koszt inwestycji, a natychmiastowa dostawa przyspiesza realizację projektu.
Jeśli chcemy mieść stały dostęp do kontenera, gdzie będzie wielokrotnie przewożony to polecamy nowy, solidny kontener, który będzie wytrzymały i będzie spełniał wymagania prawne. Nowy kontener ma jeszcze jedną zaletę – możemy do niego dokupywać kolejne, takie same kontenery i scalać je w jeden obiekt.
Duże firmy
Zastosowanie: pawilony handlowe, pawilony biurowe, biura sprzedaży, punkty informacyjne to obiekty reprezentacyjne wymagające poza jakością również walorów estetyczne.
Rekomendacja: łatwość adaptacji, elegancki wygląd, wysoka jakość są decydującymi czynnikami dokonania wyboru. Jeśli chcemy spełnić te wymagania nie pozostaje nam nic innego jak zakup nowego kontenera.
Mniejsi przedsiębiorcy
Zastosowanie: siedziba firmy, biuro, pomieszczenie socjalne, mała sala konferencyjna.
Rekomendacja: zakup nowego kontenera będzie zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem. Nie planujemy szybkiej rozbudowy obiektu, a zależy nam na przyjemnym miejscu do pracy i przyjmowaniu gości.
Firmy usługowe
Zastosowanie: podręczny magazyn, archiwum, magazyn na narzędzia
Rekomendacja: zakup używanego kontenera jest właściwym rozwiązaniem. Taki kontener możemy niewielkim kosztem doposażyć i uzyskać oczekiwaną funkcjonalność.
Osoby prywatne
Zastosowanie: kontener na działkę, kontener w gospodarstwie rolnym
Rekomendacja: zdecydowanie wybór kontenera używanego będzie najlepszym rozwiązaniem. Niska cena kontenera używanego oraz nie przykładanie wagi do estetyki przemawiają na korzyść na kontenera używanego w jak najniższej cenie.
Taki kontener można metodami gospodarskimi podreperować i niskim kosztem zaadoptować do naszych oczekiwań
Dużo wiedzy a na końcu wybór i tak zależy od naszych zasobów finansowych i planów biznesowych
Decyzja o wyborze między nowym a używanym kontenerem biurowym nie powinna opierać się wyłącznie na niższej cenie. To strategiczny wybór, który musi uwzględniać nasze cele biznesowe, czas działania, wymagania prawne oraz estetykę i komfort pracy.
- Nowy kontener biurowy to idealny wybór dla inwestycji długoterminowych, gdzie istotny jest atrakcyjny wizerunek, personalizacja i trwałość. Jest to rozwiązanie dla firm, które cenią sobie spokój, przewidywalność kosztów operacyjnych oraz brak ryzyka nieplanowanych awarii.
- Używany kontener biurowy jest opcją dla osób, poszukujących szybkiego i ekonomicznego rozwiązania dla projektów tymczasowych lub w sytuacjach, gdy budżet jest ograniczony. Należy jednak mieć świadomość ryzyka ukrytych kosztów adaptacji i ewentualnych przyszłych napraw, które mogą znacznie podnieść koszt jego posiadania.
Świadoma decyzja wymaga oceny korzyści płynących z jakości i personalizacji w przypadku nowego kontenera, a niskiej ceny jaką oferuje kontener używany. Ostateczny wybór zależy od indywidualnej strategii i potrzeb każdego klienta.
Jeśli masz jakieś pytania zadzwoń lub napisz:
Dominik Podolski
Specjalista w Dziale Handlowym
+48 691 549 335
d.podolski@mobilbox.pl
Damiano Grabiec
Specjalista w Dziale Handlowym
+48 887 100 702,
d.grabiec@mobilbox.pl,